Thursday 7 February 2008

House/ Docteur House , David Shore

English:
I had ready in my sleeve a critic of Paris, Texas, but somehow I thought, « Oh, Valérie, once again you’re making a critic which had been done hundreds of time » suddenly I remembered that I never said that I would stay only focused on the silver screen, did I ?
Anyway, I have to admit, that I really easily develop obsession for series, but that series which are not really to follow, meaning that you can watch any episodes at any time, don’t really get my attention.
I thought that House was one of those. So I watched an episode here and there, considering it, like a very good series purely intellectual that cures you for overdoses of emotions, and also, well I love the housism. Doctor House is a diagnostician; his specialty is to find what sickness has the patient. He is a Sherlock Holmes of medicines. He lost one of his legs because of the bad diagnostic of other doctors, he’s misanthropic, don’t like anyone, don’t care, and though absolutely free to be mean and tell the truth to anyone with lots of wit.
I thought that it was all, which was good enough for me, as in real life I always loved this kind of teacher who everybody hates because of their wicked sense of humour, but won’t don’t give a shit of being loved. But I was wrong it’s not all. House is one of the best series I’ve ever seen in the analysis of human being, and it has many layers. Doctor House says that everybody lies, and most of the time it’s the delivery of the truth that will save the patient or the fact that the doctors don’t believe the patient that will put him in danger. Doctor House is damaged, and when we learn his story in one of the best episodes I ever seen in terms of story telling, and that all layers begin to appear I couldn’t stop myself from murmuring Wow, Wow… If I remember well all the series of House are only 17 £ at HMV, you know what you have to do…

04/05/08
Since the last time I wrote about Dr House I devellopped a new theory that actually House is the twenty first century Sherlock Holmes, like him he's got a bad habit with drugs, he's fascinated by mental puzzles, has strange relationship with women, need hobbies to find the solution of his mysteries, he also has a vast culture and plays music instruments... plus and that 's when I thought of Sherlock Holmes, he's got a dust filing system, the day Wilson's maid cleaned his home, he got panicked he won't find stuff because his dear organized mess was touched...

Français

J’avais dans ma manche une magnifique critique de Paris Texas, mais j’ai pensé “Putain Valérie, tu vas encore écrire sur un film de plus de dix ans sur lequel des centaines de critiques ont été écrites” Soudain je me suis souvenue que je n’ai jamais promis de n’écrire que sur le cinéma, n’est-ce pas ?
Bref, Je dois admettre que je développe facilement des addictions aux séries télévisée, mais je ne suis pas fan des séries dont on peut suivre les épisodes dans le désordre.
Je pensais que Docteur House était une de celles-là. Donc j’avais vu, un épisode par-ci par-là. En pensant que c’était une série purement intellectuelle qui vous soigne des overdoses de sentimentalisme, et aussi il faut le dire, j’adore les housisme (les expressions du docteur House). Donc notre protagoniste est diagnosticien, ce qui signifie que sa spécialité est de découvrir quelle maladie ont les patients. C’est le Sherlock Holmes de la médecine.Il a perdu une de ses jambes à cause du mauvais diagnostic des autres médecins, il est misanthrope, n’aime à priori personne, et donc absolument libre, de dire ce qu’il pense avec beaucoup d’humour et de façon très spirituelle.
Je pensais, franchement que c’était déjà pas mal parce que dans la vraie vie lorsque, à la fac, j’avais ce genre de prof à l’humour acéré, ils m’amusaient beaucoup, tout en effrayant mes camarades. Mais en fait j’avais tort Docteur House, c’est plus que ça. C’est une des meilleures séries que je n’ai jamais vues de l’analyse subtile des êtres humains, et il y a beaucoup de couches.House pense que tout le monde ment, et souvent ses patients ne peuvent êtres sauvés qu’en admettant la vérité mais parfois aussi, ils ne peuvent pas êtres sauvés (dans un premier temps) parce que les médecins pensent qu’ils mentent.House est lui-même un personnage brisé, et l’on apprend son histoire dans un des meilleurs épisodes que je n’ai jamais en termes de construction de l’histoire, (cours magistral) et peu à peu les couches psychologiques apparaissent, et je ne pouvais pas m’empêcher de murmurer Waouh ! Donc je vous encourage à acheter les DVD parce que franchement le doublage en français est pourri et dilue beaucoup de l’humour de House.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...